Specjalizacja E Multimedia

Katedra Multimediów PJATK

Katedrą kieruje

prof. dr hab. Ryszard Gubrynowicz

Skład osobowy

  • prof. dr hab. Zbigniew W. Raś
  • prof. dr hab. Jan Białasiewicz
  • dr hab. Ryszard Gubrynowicz
  • dr hab. Alicja Wieczorkowska
  • dr hab. inż. Krzysztof Szklanny

Skład osobowy

  • dr inż. Łukasz Brocki
  • dr inż. Danijel Koržinek
  • dr Krzysztof Kalinowski
  • dr inż. Wiesław Kopeć

Skład osobowy

  • mgr inż. Piotr Pawłowski (spec. grafika 3D)
  • mgr inż. Marcin Wichrowski
  • mgr inż. Mariusz Kleć
  • mgr Michał Mazur
  • mgr inż. Agnieszka Wołk
  • mgr inż. Emilia Zawadzka-Gosk
  • mgr inż. Rafał Masłyk
  • mgr inż. Barbara Karpowicz

Czego uczymy?

  • Tworzenia aplikacji multimedialnych
  • Technologii mowy: w tym syntezy, rozpoznawania i tłumaczenia
  • Analizy innych danych dźwiękowych, w szczególności muzyki
  • Tworzenia interfejsów dźwiękowych i wizyjnych
  • Tworzenia i oceny użyteczności interfejsów
  • Zaawansowanych technik fotograficznych
  • Technik radiowo-telewizyjnych
  • Technik rzeczywistości wzbogaconej

Oferowane przedmioty

  • Multimedia (MUL)
  • Grafika komputerowa (GRK)
  • Interakcja człowiek komputer (ICK)
  • Projekt dyplomowy (PRO)

Poziom magisterski

  • Przetwarzanie sygnałów i obrazów cyfrowych (PSO)
  • Zastosowanie uczenia maszynowego (ZUM)
  • Teoria i zastosowanie analizy falkowej (AFA)
  • Zaawansowane techniki multimedialne (ZTM)
  • Seminaria magisterskie (SEM)

Przykładowe projekty inżynierskie

Kolejne podrzędne slajdy zawierają przykłady prac

Film interaktywny

The frontline

Wtyczka instrumentalno effektowa

Virtual Instruments & Effects

Gra internetowa

FunCam

Nauka japońskich czasowników

Fotografia 360°

Makrofotografia

Użyteczność i edukacja

Użyteczność AR w edukacji

Badania i projekty prowadzone w katedrze

Rozpoznawanie i tłumaczenie mowy

K. Marasek, D. Koržinek, K. Wołk, Ł. Brocki

Generowanie napisów w filmach

Synteza mowy

K. Szklanny

avatar

Analiza muzyki i instrumentów muzycznych

playlist generator

A. Wieczorkowska, M. Kleć

Badania nad wadami wymowy

K. Szklanny, R. Gubrynowicz

P. Zagrobelna, M. Chomicz

OpenArt - rzeczywistość rozszerzona

M. Wichrowski

Użyteczność w medycynie i terapeutyce

M. Wichrowski

Rozpoznawanie języka migowego

K. Marasek, Ł. Wilczyński

Analiza obrazów

I. Tautkute

Baza sprzętowa

Sprzęt gotowy do wykorzystania

Profesjonalne studio nagrań (sala 134)

cyfrowy mikser, b.dobra akustyka, duży wybór zawodowych mikrofonów, monitory odsłuchowe bliskiego pola, i wiele innych...

Laboratorium dźwięku

Zaadaptowana akustycznie sala z komputerami Apple, z interfejsami audio oraz klawiaturami midi oraz zawodowym oprogramowaniem: Apple Logic X, ProTools, Baza dźwiękowa

Kontrolery WII

Popularny kontroler do gier z zastosowaniem w aplikacjach VR

Leap motion

Urządzenie pozwalające na detekcję mikro-gestów w 3 wymiarach.

MYO

Rozpoznawanie ruchów żyroskopem i aktywnością mięśni.


Film

OCULUS RIFT

Popularne okulary do rzeczywistości wirutalnej.

GOOGLE GLASS

Okulary do rzeczywistości wzbogaconej.

eXtended Reality lab

(Wiesław Kopeć, Krzysztof Kalinowski)


Software

  • Adobe Creative Cloud
    • Premiere Pro
    • After Effects
    • Dreamweaver
    • Encore
    • Animate
    • Illustrator
    • Photoshop Extended
    • ...
  • Apple Logic X, Cubase, ProTools
  • Matlab (Signal Processing and Wavelet Toolbox)

Gdzie można znaleźć pracę?

  • serwisy internetowe (w tym e-learningowe)
  • w sieciach telefonii komórkowej
  • realizatorzy post-produkcji
  • radio, telewizja
  • firmy software-owe
  • agencje reklamowych
  • i wiele innych

Dlaczego wybrać multimedia?

  • pozwala na poznanie czegoś nowego
  • projekty zorientowane na użytkowników
  • umożliwia badanie wielu różnych dziedzin, zamiast ograniczać do ścisłej specjalizacji
  • dobrze wygląda w życiorysie ;)
  • zachęcamy do łączenia specjalności

Pytania